Mano akių eksperimentas: Po vienerių metų…

akies piesinysPraėjo lygiai metai nuo to laiko, kai pradėjau domėtis regėjimo terapija. Pačiai nesitiki, kad jau prieš metus parašiau pirmąjį savo įrašą apie akis – vien jį jau aplankė tūkstantis lankytojų.

Kokie mano metų rezultatai? Pagerėjimas ir tada visiškas regos stabilizavimasis.

Per paskutinį apsilankymą kiek nepasisekė – optometrininkė iškart paklausė, ar apsirgau, nes ligos, ypač sloga, labai veikia regėjimą. Bet net sirguliuodama mačiau lygiai taip pat, kaip prieš kelis mėnesius gegužę.

Ir nors – nemeluosiu sau ir kitiems – pradėdama treniruotes tikėjausi greitesnių ir labiau matomų rezultatų, džiaugiuosi tuo, ką pasiekiau. Akys nebeblogėja. Svarbiausia – niekas nepamatuos asmeninio pagerėjimo, atpratus nuo nuolatinio akinių nešiojimo. Keli draugai juokėsi, kad matau geriau nei jie su akiniais – nes imi apskritai daugiau stebėti. Tarkime, važiuodama autobusu treniruoju akis skaitydama pro langus matomas afišas…

Vieną vienintelį kartą apsilankiau pas okulistą Didžiojoje Britanijoje. Tada man išrašė akinius su -4.75 ir -4.25 dioptriomis. Laimei, užteko proto jų neįsigyti ir palaukti apsilankymo Lietuvoje (akinių išrašymo praktika Didžiojoje Britanijoje kardinaliai skiriasi nuo to, ką dabar atstovauju; jų okulistai atskirai akims išrašo 20/20 tobulą regėjimą, todėl abiem akim žmogus mato net geriau nei reikia → regėjimas prisitaiko ir toliau blogėja → vėl išrašomi stipresni akiniai → regėjimas toliau blogėja, kol tai baigiasi akių operacijomis…). Tas apsilankymas ir buvo vienas iš impulsų pradėti treniruotes, nes tokio prasto regėjimo niekada anksčiau neturėjau. Žodžiu, vietoj to dabar nešioju -2.75 ir nejaučiu jokio diskomforto.

Todėl aš toliau treniruojuosi, kviečiu prisijungti ir jus (blogiau nebus, nebent geriau!), ir viliuosi, kad ateityje dar teks parašyti džiaugsmingą įrašą apie keičiamus akinių stiklus. O tuo tarpu visiems siūlau:

 

Reklama

11 thoughts on “Mano akių eksperimentas: Po vienerių metų…

  1. Kėdė parašė:

    Labai rekomenduoju M. Norbekovo knygą „Kvailio patirtis, arba Kelias į praregėjimą“. Norint greičiau „praregėti“ labai svarbu nusiteikimas ir viso kūno mankšta. Pats pagal šią knygą mankštinau ir kūną, ir akis, ir per mėnesį jau numečiau dioptriją. 🙂

    Patinka

  2. Karolina parašė:

    Aš turiu Norbekovo knygą. Planuoju įsigyti ir Unės rekomenduotąją, tačiau man labai sunku pradėti mankštas. Mano minusas jau perlipęs 10 ir dar visokių bėdų su akimis, tačiau vis tiek negaliu savęs priversti daryti mankštos akims. Nors ir žinau, kad neveikimas yra tiesus kelias į aklumą. Žaviuosi Jumis, Une, už Jūsų valią ir ryžtą

    Patinka

    1. Une parašė:

      Miela Karolina, negaliu komentuoti Norbekovo knygos, bet mano siūloma galbūt (tikiuosi) bus praktiškesnė, todėl bus lengviau (nors siūlau tiesiog pradėti nuo mano įkeltų 30 minučių treniruočių). Žinau, kad pradėti visada sunkiausia, pasidaro lengva tik tada, kai tai tampa įpročiu. Labai Jums siūlau visų pirma susigalvoti dienoje laiką, kai galite įterpti pratimus: nusistatykite tikslų langą, kurį skirsite būtent pratimams. Ir pradėkite nuo paprasčiausių smulkmenų – bent kelių pratimų per dieną, bent jau akių jogos arba bent jau šilto-šalto vandens vonių ir vieno pratimo. Pailsinkite akis karts nuo karto – pati nustebsite, kokių rezultatų galėtumėte greitai pasiekti, o jei juos pamatysit, tada atsiras ir motyvacija. Sėkmės Jums!

      Patinka

  3. Jurgita parašė:

    Bandžiau daryti pilną pratimų kompleksą pagal Norbekovo knygą. Pratimai užimdavo labai daug laiko, tad po kurio laiko kažkaip užmečiau. Šiek tiek padėjo, bet užmetus mankštą, palengva grįžo prie seno. Tačiau knyga padėjo tuo, kad pradėjau nešiot silpnesnius akinius. Ar yra rekomendacijos, nuo kurio pratimų komplekto pradėti daryti? Ar galima keisti? Kas kiek laiko rekomenduojama keisti? Une, pasidalink patarimais, kaip neužmesti akių mankštos per atostogas?

    Patinka

    1. Une parašė:

      Miela Jurgita, nesu specialistė, tik kaip ir tu – bandanti, – bet mėginsiu atsakyti. Konkrečių rekomendacijų tikrai nėra, kiekvienas autorius siūlys kitą variantą. Bet jei Norbekovo pratimai užimdavo per daug laiko, galbūt reikėtų pradėti nuo paprastesnių. Dažniausiai didžiausia problema yra nuovargis, tad geriausia būtų bent jau atlikti pratimus akių atpalaidavimui. Geriausi mano patarimai šiuo klausimu sudėlioti čia: https://une.lt/2014/07/09/5-patarimai-pradedantiems-akiu-mankstas/

      Keisti tikrai galima – dauguma pratimų yra panašaus pobūdžio. Be to, keitimas geras dar ir tuo, jog pratimai nėra atliekami automatiškai. Manau, jei tau pačiai nepabosta, tai galima daryti ilgai, o jei pabosta, tai nors ir kasdien kaitalioti – svarbiausia apskritai mankštinti. Mano puslapyje aprašytos dvi 30 minučių mankštos – aš jas kaitaliodavau kasdien.

      O dėl “užmetimo“… Kadangi pati šiuo metu esu “užmetusi“ mankštas, tai nesu geriausias patarėjas 🙂 Bet ruošiuosi greitu metu grįžti. Manau, geriausi būdai neapleisti yra nuolatos su savimi turėti treniruočių knygą (ar Norbekovo, ar kokią kitą), o gal ir, avyzdžiui, telefono priminimą ar net app’są susiinstaliuoti, kuriame reikėtų kasdien pažymėti, kad atlikai pratimus… Būdų pačių įvairiausių yra ir labai priklauso nuo žmogaus, manau, jei tik turi noro (o iš komentaro matau, kad turi), tai sugebėsi savo dienos rutinoje atrasti laiko, kada tie pratimai tau netrukdytų. Gal tiesiog važiuojant autobusu, o gal ryte prieš darbus?..

      Patinka

  4. Rasa parašė:

    Une, laba diena, čia Rasa, optometrininkė iš ZYNKY 🙂 Nežinau ar aš nemaišau, bet lyg Jūs pas mane užsukdavote vis pasitikrinti. IR va netkėtai aptikau Jūsų straipsniukus 🙂 Labai smagu. Kaip tik pastarosiomis savaitėmis galvojau apie Jus, kad senai pas mane buvote 🙂 Tikiuosi nemaišau 🙂

    Patinka

    1. Une parašė:

      Laba diena, Rasa, labai malonu. Kam tik galiu, stengiuosi Jus rekomenduoti 🙂 Tikrai nemaišote. Nemeluosiu, pakeitusi darbą vis nesugebu įtraukti mankštų į rutiną, tad ir neužsuku, bet vis planuoju, tad būtinai dar Jus aplankysiu! 🙂

      Patinka

  5. Anželika parašė:

    Laba diena, pirmiausia noriu padėkoti už suteiktą viltį. Mano devynmetės dukrytės akys ilgą laiką buvo linkusios į toliaregystę, o paskui per pusmetį susilpnėjo taip, kad su viena matė 0,6, o su kita 0,7. Nustatė prasidedančią trumparegystę – mažajai buvo šokas, man taip pat. Akinukų dar neskyrė, nes sakė, kad tokių silpnų dar nėra. Tada mes ir suradome Jūsų siūlomą akių treniruotę. Jau antras mėnuo sąžiningai kasdien atliekame pratimus. Akių tikrintis dar nebuvome, bet ten, kur reikia skaityti mažėjantį tekstą, per pirmas treniruotes mažoji sunokai matė 18 eilutę (matė ne visas raides), o dabar taip mato 12 eilutę. Tai tikiuosi, kad akytės bent jau toliau neblogėja. Kai pasitikrinsime regėjimą pasistengsiu parašyti rezultatus, o kol kas ačiū už suteiktą viltį, kad galima matyti ir be akinių 🙂 Pati aš niekada neturėjau problemų dėl regėjimo, visada matydavau ne tik visą lentelę, bet ir kokia spaustuvė ją spausdino (būdavo parašyta tokiomis mažomis raidėmis raidžių, skirtų regėjimui tikrinti, apačioje), todėl visai nieko neišmaniau apie silpnas akis, o juo labiau apie tai, kad regėjimą galima pagerinti ir be akinių:))) Ačiū, kad dalinatės su kitais savo patirtimi:))

    Patinka

    1. Une parašė:

      Miela Anželika, negaliu apsakyti, kaip gera, kad parašėte. Ačiū ir Jums, kad dalinatės savo patirtimis, ir būtinai parašykite, kaip seksis toliau. Manau, kad jaunam vaikui šios treniruotės gali padėti gerokai labiau nei suaugusiam, nes organizmas dar tik vystosi, greičiau prisitaiko. Noriu tikėti, kad kol trumparegystė tik vystosi, įmanoma jai apskritai užkirsti kelią, o karts nuo karto mankštinantis ir neleisti grįžti. Didžiausios Jums ir jūsų dukrytei sėkmės!! Ačiū dar kartą ir būtinai parašykite 🙂

      Patinka

  6. Anželika parašė:

    Laba diena dar kartą, čia vėl aš 🙂 Pas gydytoją dar nebuvome, tačiau šiandien grįžusi iš mokyklos mano mažoji pasidžiaugė, kad jau nesunkiai matė viską, kas buvo parašyta lentoje, nors anksčiau tai keldavo sunkumų (sėdi paskutiniame suole). Mankštinamės kiekvieną dieną, tačiau iki šiol tai būdavo tokia lyg ir savotiška prievolė, kurios nauda be galo norisi tikėti, tačiau ir abejonės niekaip nepalieka ramybėje. Nuo šiandienos nebereikia to daryti priverstinai, nes rezultatai – akivaizdūs 🙂 Labai ačiū Jums dar kartą 🙂

    Patinka

O ką manote jūs?

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s