5 patarimai pradedantiems akių mankštas

vision therapyTiems, kurie jau perskaitė mano akių terapijos įvadą, bet vis dar nepasiryžta pradėti. Keletas trumpų patarimų, kuriuos nesunku įgyvendinti, bet jų nauda tikrai didelė:

1. Atpraskite nuo akinių

Kai kurie žmonės nešioja akinius 24 valandas per parą. Akinių užsidėjimas – pirmas veiksmas vos pabudus ryte. Net jei jūsų regėjimas yra -5 ar prastesnis, tai jokiu būdu nereiškia, kad akinius turite nešioti visą laiką. Žinau, kad iš pradžių galite jaustis nesaugiai, bet kol sukiojatės savo kambaryje, kodėl nepabandžius būti be akinių? Jei esate trumparegis, skaitykite be akinių! Tik pradėjusi mankštas aš vėl pradėjau skaityti be akinių, o dabar net mintis nekiltų juos imti, nes akys tiesiog įprato prie tokio atstumo. Žinoma, iš pradžių knygą laikysite labai arti, bet pamažu atprasite… Tiesiog pabandykite, nes kitaip neleidžiate savo akims nė minutėlei atsikvėpti. Dar blogiau yra kontaktiniai lęšiai, džiovinantys akis. Pasistenkite juos nešioti rečiau… O jei tikrai negalite pabūti be akinių, tuomet…

2. Įsigykite silpnesnius akinius

Tai viena iš esminių akių terapijos dalių – pamažu silpninti akinių dioptrijas. Paprašykite savo okulisto akinių skaitymui ir sėdėjimui prie kompiuterio – juk jei esate trumparegis, tai šiems atstumams jums tikrai nereikia tokių stiprių akinių. O jei juos turite, pasistenkite vaikščioti su jais. Žinoma, jei vairuosite ar sėdėsite paskaitoje ir reikės iš toli įskaityti dėstytojo užrašus, šie akiniai gal ir nebus geriausi, bet visur kitur – kodėl ne?

3. Geriau ilsinkite, o ne treniruokite akis.

Mokykitės iš mano klaidų, nes pati ją kartojau ne kartą. Jei pritrūkdavo laiko ir neatlikdavau visos 30 minučių akių mankštos, išsirinkdavau tuos elementus, kurie treniruoja akis (tarkime, žiūrėjimas arti/toli, arba mažėjančių raidžių skaitymas). Atsisakydavau “lengvųjų“, kurie, iš pirmo žvilgsnio, nieko realaus nedaro – nepasidarydavau šilto/šalto vandens vonių, patingėdavau atlikti akių jogą arba palaikyti akis tamsoje. Vėl naudosiu kūno raumenų analogiją – tai tas pats, kaip mankštinti pavargusį kūną. Jūsų akys ir taip nuolat įsitempusios, mes joms neleidžiame pailsėti. Todėl “pasyvios“ mankštos dalys yra net svarbesnės. Žinoma, be “aktyvių“ dalių jūsų akys taip greit negerės, bet nuovargis yra pagrindinė prasto regėjimo priežastis.

4. Sistematizuokite mokymąsi

Patarimas, rodos, akivaizdus: stenkitės pratimus atlikti kuo panašesnėmis sąlygomis: galbūt tuo pačiu paros laiku (susiraskite spragą dienotvarkėje), prie panašaus apšvietimo. Kai atliksite pulsavimo pratimą, tolumoje išsirinkite kelis tuos pačius objektus… Kitaip tariant, turėkite atskaitos taškus. Tarkime, aš pro savo langą matydavau užrašą, kurį ‘geromis dienomis’ galėdavau įskaityti. Taip labai aiškiai jausdavau, kada mano regėjimas gerėja, kada prastėja, ir išvis, ar mankštos padeda.

5. Išnaudokite savo laiką

Vairuojate automobilį? Išnaudokite sustojimus prie šviesoforų. Man labiausiai patinka atlikti pratimus autobuse (kad negąsdintumėte pakeleivių, vasarą ypač praverčia akiniai nuo saulės) – puikus metas daryti laikrodžio ir akių vartymo pratimus, netgi pumpavimą. Pasistenkite prisiminti savo akis ne tik 30 minučių per dieną, bet vis dažniau pakelkite akis ir pasižiūrėkite į tolį, kol dirbate prie kompiuterio, arba tiesiog uždenkite akis delnais ir palaikykite taip porą minučių. Aš ilgai negalėjau suprasti, kad naudingas yra toks pasyvus vaiksmas!

Svarbiausia – tiesiog pabandykit!

 

 

Reklama

One thought on “5 patarimai pradedantiems akių mankštas

O ką manote jūs?

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s