30 minučių treniruotė akims (trumparegiams) #2

Džiugu, kad įrašai apie akių mankštas yra vieni populiariausių mano bloge – vadinasi, rašau ne veltui ir žmonės ima domėtis okulistų nutylimomis galimybėmis. Tad, kaip kažkada jau žadėjau, įdedu antrąją treniruotę akims iš knygos „Improve Your Vision Without Glasses or Contact Lenses“ (daugiau apie šią knygą galite paskaityti mano ankstesniame įraše).

Praktinis patarimas 1: Kad laikas neprailgtų, pasileiskite savo mėgstamą muziką. Tokiu būdu mankšta neprailgsta ir netgi tampa laukiama dienos dalimi. Be to, tai padeda prailginti pratimus.

Praktinis patarimas 2: Ieškokite savo pratimų. Jei kuris nors jums labai nepatinka, pakeiskite jį kitu ar prailginkite labiau patinkantį. Aišku, geriau prisiversti, bet versdamiesi ilgai netempsite, tad pasistenkite mėgautis.

Šią pusvalandžio trukmės terapiją turėtumėte atlikti kasdien. Jei tokia užduotis atrodo neįveikiama, atlikite bent dalį. Vis dėlto siūlau imti ir pabandyti viską – tai lengviau nei atrodo. Be to, galite kas antrą dieną kaitalioti su kita 30 minučių treniruote.

  1. Hidroterapija (3min) – tai karšto/šalto vandens terapija, kuria prasideda kiekviena treniruotė. Kaip įspėja autoriai, tai ta dalis, kurią dažniausiai praleidžia besitreniruojantieji, nors ji labai naudinga. Hidroterapija skatina naudingų medžiagų apykaitą akyse ir ilsina akis. Tad pasistenkite ją atlikti. Hidroterapija atliekama pasiruošus šalto (likus pusvalandžiui iki treniruotės įdedu indelį su vandeniu į šaldymo kamerą) ir šilto (bet ne deginančio) vandens indelius. Pamirkykite rankšluostį viename vandens inde ir 30 sekundžių palaikykite prie akių. Tada keiskite. Karštas. Šaltas. Karštas. Šaltas…

  2. Gretais mirksėjimas (1min) – lėtai kvėpuokite. Įkvėpdami atverkite akis – nežiūrėkite į nieką konkrečiai, tiesiog priešais save. Iškvėpdami mirksėkite kiek įmanoma dažniau, kol iškvėpsite iš plaučių visą orą. Giliai įkvėpdami vėl iš lėto atverkite akis, ir vėl mirksėkite iškvėpdami. Kartokite. Šis pratimas padeda sudrėkinti išsausėjusias akis.

  3. Lėtas mirkėjimas (1min) – giliai lėtai kvėpuokite. Niekur konkrečiai nežiūrėdami, įkvėpkite, porą kartų sumirksėdami. Iškvėpdami, užmerkite akis, atsipalaiduokite, galite netgi mintyse pakartoti Atsipalaiduok! Vėl lėtai įkvėpkite atsimerkdami, ir lėtai iškvėpkite užmerkdami akis ir visiškai nusiramindami. Kartokite.

  4. Akių spaudimas (1min) – užmerkite akis ir suspauskite vokus, skaičiuodami iki trijų. Tada atsimerkite ir kelis kartus paprastai sumirksėkite. Vėl užmerkite akis ir spauskite vokus, ir vėl atsimerkite. Kartokite. Šis pratimas sudrėkina akis ir jas mankština.

  5. Pumpavimas (3min) – nuolatinio fokuso keitimo pratimas. Iškelkite prieš akis pirštą arba tušinuką (maždaug per 15cm) ir kas porą sekundžių žiūrėkite tai į pirštą, tai į objektą, esantį toli, už keliolikos metrų ar net dar toliau. Ne pasyviai, o bandydami įžvelgti pačias mažiausias detales.

  6. Akių vartymas (1min) – lėtai apverskite akis visu ratu, iš pradžių į vieną pusę, paskui į kitą. Stenkitės visą laiką kiek įmanoma labiau įtempti akies raumenis (tačiau ne tiek, kad skaudėtų, su savo akimis elkitės atsargiai! Svarbu tiesiog mankštinti akis). Jūsų tikslas – lėtas, tolygus ratas be šokinėjimų. Valdykite savo akių raumenis! (ir neišsigąskite, jei po pirmųjų kelių dienų treniruočių akys jausis pavargusios – jos treniruojasi!)

  7. Laikrodžio pratimas (1min) – susiraskite tolimą objektą ir įsivaizduokite, kad jis yra laikrodžio centras. Stovėdami tiesiai ir nesukdami galvos savo akis įtempkite kiek įmanoma toliau ties 9 valandos rodykle (kitaip tarian, kiek įmanoma tokiau į kairę). Palaukykite įtempę porą sekundžių ir grįžkite prie objekto centre. Tada vėl tempkite, šį kartą 10 valandos kryptimi, ir vėl grįžkite. Tokiu būdu patempsite akis 12 kartų, tol, kol apeisite visą ratą.

  8. Pumpavimas (3min).

  9. Šviesos terapija (5min) – vienas iš pratimų, kurį taip pat rasite kiekvienoje terapijoje. Susiraskite šviesos šaltinį (autoriai siūlo 150 vatų lempą, aš tiesiog siūlau ieškoti stipriausios namuose, geriausia, jei lempa skleidžia šilumą) ir atsisėskite per 15 centimetrų. Užmerkite akis ir atsipalaiduokite. Šviesa turėtų nuraminti. Pasukite galvą į vieną ar kitą pusę, taip, kad abi akys gautų vienodą šilumos ir šviesos kiekį. Tai tiesiog raminantis pratimas, kuris turi padėti atpalaiduoti įsitempusias akis. Beje, kad jau vasara – daugybė panašių akių treniruotojų vadovaujasi Bateso metodu ir vietoj lempos renkasi saulę. Tad būdami lauke, tiesiog maloniai pasišildykite saulutėje.

  10. Akupunktūra A (2min): Užmerkite akis ir abiejų rankų nykščius padėkite virš akies voko, žemiau antakių, prie pat akies ratilų kraštų (žr. paveikslėlį). Spustelėję reikiamą tašką turėtume pajausti tempimą (ne skausmą, bet ‘nervingumą’). Sekundei spustelėkite ir atleiskite. Kartokite.A pratimas

  11. Akupunktūra B (2min): Padėkite nykščius ant smilkinių ir likusia delno dalimi (rodomojo piršto kraštu) braukite ratilus virš ir po akimis (žr. paveikslėlį apačioje; tik skirtingai nei parodyta jame, braukite nuo centro link smilkinių) Nebijokite spausti odos, taip atpalaiduodami akis. Jei oda labai sausa, pasinaudokite kremu.B Pratimas
  12. Akupunktūra C (2min): Užmerkite akis ir nykščiu bei rodomuoju pirštu masažuokite nosies tiltą (žr. nuotrauką) – taškus, kuriuose paprastai ilsisi akinių noselės. Spustelkite ir vėl atleiskite. Kartokite.C Pratimas
  13. Tamsos terapija (5min) – kiekvieno terapijos kurso pabaiga. Užmerkite akis ir uždenkite jas delnais (atremkite alkūnes į stalą, patogiai atremkite skruostikaulius į delnų apačią ir leiskite pirštams susikryžiuoti ant kaktos). Pasėdėkite taip 5 minutes. Palaukite, kol juoduma nustos mirgėti ir pasydarys tolygiai juoda.

Atliekant pratimus (ypač šviesos ir tamsos terapiją) knygos autoriai skatina įsivaizduoti, kaip gerėja jūsų akys. Nes placebo efektą visi žinomi – jei patys tuo patikėsite, patikės ir jūsų akys.

Artimiausių metu dar sukelsiu kitokių pratimų, kurių per metus prisirankojau internete. O tuo tarpu treniruokitės. Ir visada galite paskaityti, kaip sekasi man:

 

Reklama

4 thoughts on “30 minučių treniruotė akims (trumparegiams) #2

  1. Viltė parašė:

    Man vos 13 metų. Nešioju akinius, tačiau norėčiau pagerinti savo regėjimą. Ar galėčiau atlikti šiuos pratimus( ir ar su akiniais ar be )ir ar jie man nepakenktų?

    Patinka

    1. Une parašė:

      Sveika, Vilte. Mano nuomonė tokia – esi netgi geresnėje padėtyje, nes jaunesniame amžiuje akys lengviau prisitaiko, todėl greičiausiai tau akių terapijos kaip tik padėtų labiau ir greičiau. Aišku, jei turi kokį nors labiau specifinį akių sutrikimą, tikrai nepakenktų pasikonsultuoti su akių gydytoju (tik patartina susirasti tokį, kuris apskritai neneigia akių terapijos kaip priemonės, nes tokių tikrai yra). Bet jei nešioji akinius dėl tipinės trumparegystės, tai tikrai akių gydytojai tokią terapiją ir paaugliams skiria, čia nieko kenkiančio nėra. O daryti pratimus reikėtų be akinių. Apskritai patartina stengtis nuo jų šiek tiek atprasti – kad akies raumuo neatprastų nuo darbo 🙂 Sėkmės!

      Patinka

O ką manote jūs?

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s